Studiecirkel om glaukom – start 11 september i Helsingborg

Publicerat 2024-08-13

Att öka medlemmarnas kunskap om och ansvar för sin sjukdom är ett av våra viktiga syften och därför bjuder vi nu in till en studiecirkel.

Studiecirkeln leds av en utbildad cirkelledare, som ser till att alla deltagare får komma till tals. Vi har alla våra erfarenheter som vi kan dela med oss av. Tillsammans söker vi även nya kunskaper på olika sätt, till glädje och nytta för oss själva och kanske kan vi även bidra med kunskap till nytta för andra.

Cirkelledare är Margareta Kvennefors, uppskattad resursmedlem i vår förening och hon presenterar sig kortfattat såhär: ”Jag är en pensionerad lärare, som mestadels arbetade på låg-och mellanstadiet, bl a med barn med synproblem. För 15 år sedan fick jag själv glaukom och för 6 år sedan upptäckte jag och engagerade mig i Glaukomföreningen Syd. Det här blir min andra studiecirkel. Det ser jag mycket fram emot”.

Studiecirkeln, som kan rymma max 10 medlemmar, innehåller i detta fall fem (5) mötestillfällen à 2,5 timmar i Vuxenskolans lokaler på Prästgatan 12 i Helsingborg, ett par minuters promenad från Helsingborg C.

Start: onsdag 11 september kl 14.00 – 16.30 inkl fikapaus.

För att säkra lokal har vi även bokat 25 september, 9 oktober, 23 oktober och 4 december, med möjlighet för gruppen till vissa ändringar.

Välkommen med din intresseanmälan att delta i höstens studiecirkel senast 26 augusti direkt till Margareta Kvennefors via mail eller per telefon. Ange gärna om något speciellt område är viktigt att beröra och har du frågor är du välkommen kontakta Margareta eller Ulla.

Med bästa hälsningar från Glaukomföreningen Syd

Margareta Kvenneforsmargareta.kvennefors@outlook.com, 070-829 34 08