Tillsammans är vi starka!

Vill du vara med och förbättra för dig och andra glaukomiker? Idag finns det cirka 100 000 diagnostiserade fall av Glaukom. Tillsammans utgör vi en stark påtryckargrupp som kan föra forskningen inom glaukom framåt.

Du är varmt välkommen att bli medlem oavsett om du själv har glaukom, är anhörig eller vän till någon som är drabbad eller om du helt enkelt bara vill stötta Glaukomförbundets arbete. Gå in under rubriken Föreningar och se var din närmaste förening finns.

Som medlem får Du
  • Mer kunskap om glaukom
  • Stöd och råd av andra med glaukom
  • Vara med och påverka ögonsjukvården
  • Tidningen Ögontrycket med 4 nr per år
    (finns som taltidning)

Välj vilken förening du vill tillhöra under menyn Förening. Fyll i dina uppgifter och tryck på Skicka medlemsansökan.

OBS!  Om du vill vara Familjemedlem – skriv detta efter ditt namn. Familjemedlem är en närstående person till en fullt betalande medlem.

Inom cirka en vecka får du en bekräftelse via e-post att din ansökan mottagits. Dina uppgifter skickas samtidigt vidare till den förening du angett i formuläret. Därefter skickar den regionala glaukomföre-ningen mer information till dig om hur du betalar, om aktiviteter etc.

Ett års medlemskap kostar i de flesta föreningar 200 kronor,
50 kronor för familjemedlem, läs mer på respektive förenings sida.

Från och med december 2021 införs personnummer i medlems-registret för att säkerställa att rätt person står som medlem i medlemsregistret och för att förenkla administrationen. Statens personadressregister (SPAR) kommer att användas för automatiska adressuppdateringar vilket också medför användning av personnummer.

Läs mer på: Föreningar och Glaukomförbundets policy och hantering av personuppgifter enligt GDPR.

Välkommen som medlem!

* Obligatoriskt fält

Jag har tagit del av SGFs policy för hantering av personuppgifter enligt GDPR och samtycker till detta
    Läs SGFs policy här