Ge en gåva

Donera pengar till glaukomforskningen!

Donationer och minnesgåvor gynnar glaukomforskningen och kommer genom detta i förlängningen också glaukomiker till godo.

Glaukomförbundet samarbetar med Ögonfonden och forskningskontots medel går via dem för utdelning av stipendier till de som arbetar med glaukomforskning, bland annat kring glaukom och ärftlighet. Läs mer HÄR och på Ögonfondens hemsida www.ogonfonden.se

Här kan du bidra till forskningen och samtidigt göra en person glad. Tänk gärna på oss i samband med minnesgåvor, födelsedagar, bemärkelsedagar eller andra högtidliga tillfällen!

Ur funktion!

Tyvärr fungerar inte formuläret på denna sida för närvarande.

Mejla uppgifterna till webb@glaukomforbundet.se eller ring 070-291 56 66 (tel svarare). Detta gäller även uppgifter som inskickats från och med den 1 okt.

Så här gör du: Fyll i formuläret med adressuppgifter på dig som givare och den som är mottagare samt meddelande till mottagaren. Inom några dagar får du en bekräftelse via e-post, annars med vanlig post.

Vid minnesgåva till någon avliden fyller du i dina uppgifter som givare och mottagaren är då den som ska ta emot minnesbladet, anhörig eller begravningsbyrå. I meddelanderutan skriver du den avlidnes namn och hälsningen som ska stå på minnesbladet och gärna också datum för begravningen – tryck sedan på Skicka meddelande. Därefter betalar du in gåvan till Plusgirokontot och anger givarens namn och vem gåvan gäller. Så snart gåvan finns på forskningskontot skickar vi minnesbladet till begravningsbyrå eller anhörig.

För inbetalning av donationer använd Plusgiro nr 56 42 28-5 SGF Donationer. Glöm inte att skriva AVSÄNDARE med namn och adress, ev e-post och i förekommande fall VEM gåvan gäller.

Givarens uppgifter

Mottagarens uppgifter

Jag har tagit del av SGFs policy för hantering av personuppgifter enligt GDPR och samtycker till detta
Läs mer här