Ge en gåva

Donera pengar till glaukomforskningen!

Donationer och minnesgåvor gynnar glaukomforskningen och kommer genom detta i förlängningen också glaukomiker till godo.

Glaukomförbundet samarbetar med Ögonfonden och forskningskontots medel går via dem för utdelning av stipendier till de som arbetar med glaukomforskning, bland annat kring glaukom och ärftlighet. www.ogonfonden.se

Här kan du bidra till forskningen och samtidigt göra en person glad. Tänk gärna på oss i samband med bemärkelsedagar och minnesgåvor!

Så här gör du: Fyll i formuläret nedan med adressuppgifter på dig som givare och den som är mottagare samt meddelande till mottagaren. Inom några dagar får du en bekräftelse via e-post, annars med vanlig post.

Vid minnesgåva till någon avliden fyller du i dina uppgifter som givare och mottagaren är då den som ska ta emot minnesbladet, anhörig eller begravningsbyrå. I meddelanderutan skriver du den avlidnes namn och hälsningen som ska stå på minnesbladet och gärna också datum för begravningen – tryck sedan på Skicka meddelande. Därefter betalar du in gåvan till Plusgirokontot och anger givarens namn och vem gåvan gäller. Så snart gåvan finns på forskningskontot skickar vi minnesbladet till anhörig eller begravningsbyrå.

För inbetalning av donationer använd Plusgiro nr 56 42 28-5 SGF Donationer. Glöm inte att skriva avsändare med namn och adress och i förekommande fall för vem gåvan gäller.

Givarens uppgifter

Mottagarens uppgifter

Jag har tagit del av SGFs policy för hantering av personuppgifter enligt GDPR och samtycker till detta
Läs mer här