Kulturresa med GF Örebro län

Publicerat 2022-06-30

En historisk och minnesvärd kulturresa!

Glaukomföreningen Örebro län bjuder in till en historisk och minnesvärd kulturresa, till bland annat Ryttmästarbostället utanför Skövde där historien får liv.

Onsdagen den 24 augusti

Ryttmästarbostället ligger vid Simsjön utanför Skövde och är en anläggning bestående av ett 15-tal byggnader som beskriver indelningsverkets tid. Flera av torpen är original-byggnader från 1600-, 1700- och 1800-talet. Huvudbyggnaden Ryttmästarbostället är en rekonstruktion efter Erik Dahlbergs ritningar 1687.

Vi åker kl 08:30 med buss från Fredsgatan. Guidning plus buffé är bokad kl 11 och tre timmar är avsatt.

Kl 14.00 åker vi till Löfwings Ateljé & Café där vi själva får strosa runt och se de fantastiska tavlorna, han är ju en av Sveriges mest kända djur/fågel-målare. Där finns också möjlighet till fika med morotskaka.

Senast kl 16.00 åker vi mot Örebro igen och beräknas vara hemma cirka kl 18.30.

Anmälan senast den 2 augusti till Anders Nyström, tel 070-501 86 34 eller  orebro@glaukomforbundet.se Minst 15 anmälda personer för att resan ska genomföras.

Pris: 400:– betalas till plusgiro 62 57 67-9 senast den 20 augusti.

Välkommen med din anmälan önskar styrelsen!

Information om aktiviteten

Datum: 24/08/2022 - 24/08/2022