Saklig och lättläst information får du på hemsidorna:

Alcon

Fass – Allt du behöver veta om din medicin står här.

Glaukom (Pfizer) – nu med talfunktion

Karolinska institutet – här finns mycket information att läsa på engelska och/eller svenska för den vane webbnavigeraren.

Läkemedelsverket – Anmäl misstänkta biverkningar av läkemedel och naturläkemedel hit.

SBU-rapport – Här kan du läsa om resultatet från SBU:s utvärdering av diagnostik, uppföljning och behandling av kroniskt öppenvinkelglaukom (grön starr).

Sjukvårdsrådgivningen

St:Eriks ögonsjukhus

Synskadades Riksförbund – Förening som tar till vara alla synskadades intressen oavsett ögonsjukdom.

Nationellt kompetenscentrum Anhörig – För dig som är anhörig och vill veta mer om sjukdomen glaukom.

Hjälpmedel:

Aktiv vardag

Iris Hjälpmedel

Polar Print

Böcker om synen

LVI Low Vision International

Internationella Glaukomföreningar:

Dansk Glaukom Forening

International Glaucoma Association

Norsk Glaukomforening

Ögonhälsa i USA: National Eye Institute

Glaucoma Foundation