Glaukomförbundet

Kommande aktiviteter:

Styrelsemöte Nästa möte är den 4 december i Stockholm.

Kontakt förbundsordförande

På grund av hälsoskäl gör vår förbundsordförande Lars Steen ett uppehåll i sitt arbete för Glaukomförbundet.

Han ersätts därför av vice förbundsordförande Anna Wikberg som från och med 1 dec 2018 och tills vidare handlägger ärenden rörande förbundets verksamhet. E-post och tel nr se högerspalten.

Glaukomförbundets policy och hantering av

personuppgifter enligt GDPR

Inom Svenska Glaukomförbundet värnar vi om våra medlemmars, gåvogivare och gåvomottagares personliga integritet. GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-lag, giltig från den 25 maj 2018, som ersätter personuppgiftlagen (PuL). GDPR stärker ytterligare kraven på hur organisationer och företag får behandla dina personuppgifter.

Så här hanterar Glaukomförbundet dina personuppgifter, läs HÄR.

Svenska Glaukomförbundet bildades den 15 november 1999 av representanter för de lokala Glaukomföreningarna i Göteborg och Stockholm.

Glaukomförbundets roll är huvudsakligen av över­gri­pande natur att bistå med råd och hålla samman de 16 regionala glaukomföreningarna genom att ordna planerings­konferenser, uppdatera kring senaste forsk-ningsrönen och bistå med olika sorters hjälp till föreningsverksamheten. De regionala glaukomföreningarna är medlemmar i Glaukomförbundet.

Vi är till för dig, tveka inte att ta kontakt. Du hittar oss under rubriken Kontaktpersoner eller i kontaktrutan till höger.

Bli medlem i en Glaukomförening! Titta in under Föreningar och välj den förening som passar dig. Läs mer

Stöd forskningen om Glaukom
ge en minnesgåva. Ditt bidrag kommer odelat att gå till glaukomforskningen. Läs mer

Lars Steen (ordf)