Örebro län

Fredag 15 mars
kl 13.00-14.30,
M-huset, lokal Sottern

Ögonläkaren Sema Elkor föreläser om glaukom.

I samarbete med Syncentralen Örebro och Synskadades Riksförening.

GLAUKOMCAFÉ

Under våren arrangerar föreningen Glaukomcaféer. Träffarna vänder sig till personer som vill veta mer om ögonsjukdomen glaukom. Du får möjlighet att få information om glaukom, ställa frågor och dela med dig av dina erfarenheter.

Vi bjuder på kaffet & föreningen hälsar nya och gamla medlemmar och allmänheten varmt välkomna!

ÖREBRO, Terazza, Drottninggatan 45

Onsdag 13 februari kl 15.00

-------------------------

KARLSKOGA, Villa Ekliden, Centralplan 2

Torsdag 4 april kl 15.00

--------------------------

LINDESBERG, Frosths konditori, Kristinavägen 16

Onsdag 15 maj kl 15.00

Årsmöte och Öppet möte med Patientnämnden

Onsdag 20 mars kl 14.00 i Örebro

Studieförbundet Vuxenskolan, Fabriksgatan 8

• Patientnämnden informerar om sin verksamhet
  • Årsmötesförhandlingar

Anmälan till ordf Anders Nyström, orebro@glaukomforbundet.se, 070-591 86 34

Innehållsrik resa med tänkvärda besök

Årets medlemsresa
gick av stapeln i augusti 2018. Första fikastoppet var vid slussarna i Hallstahammar för att sedan fortsätta till Engelsberg där färjan över till Oljeön väntade. Ett enormt intressant besök på världens äldsta bevarade raffinaderi där olja kom från USA ända upp till Bergslagsskogarna. Vi hade turen att få en fantastisk guide som verkligen kunde berätta om verksamheten som fanns där.

Lunchen intogs på Virsbo Herrgård med kaffe i salongen, god mat och trevlig miljö. Vi for sedan vidare till brandområdet i Västmanland. Det är fyra år sedan branden men som synes har det inte vuxit upp något ännu. Intressant och lite skrämmande när man tänker på denna sommars skogsbränder. Vi avslutade dagen i Norberg med kaffe och bröd på anrika Elsa Anderssons konditori. Det var 16 mycket nöjda resenärer som återkom till Örebro på kvällen.

Fler resebilder finns HÄR !

Text & foto: Anders Nyström

Årsmöte med musik till kaffet

Vårt årsmöte genomfördes den 13 mars 2018 på Studieförbundet Vuxenskolan i Örebro. Alla ledamöter i styrelsen omvaldes och till kaffet underhöll Jonny "Kungen" Fagerman med sång och musik.

Styrelsen 2018

Fr v: Lisa Nilsson vice ordf, Karl-Erik Lidgren, Siv Wiking, Anders Nyström ordf, Lisbeth Hilmersson och Marita Willson. Längst till höger Maria Östby, vår kontakt på SV.

Ordförande Anders Nyström
Vice ordf Lisa Nilsson
Kassör Bo Ammer
Sekreterare Jerry Andersson
Ledamöter Karl-Erik Lidgren, Marita Willson
Suppleanter Lisbeth Hilmersson, Siv Wiking

Har du idéer och lust att hjälpa till med vår verksamhet är du välkommen att höra av dig till orebro@glaukomforbundet.se eller per telefon 070-591 86 34.
hälsar styrelsen/Anders Nyström Ordförande

Kontakt i Örebro län

Om du vill veta mer, kontakta ordförande Anders Nyström, tel 070-591 86 34, e-post orebro@glaukomforbundet.se

Postadress: c/o Anders Nyström,