Föreningsaktuellt

Ny Glaukomförening startad i Västmanland

En ny Glaukomförening bildades i Västerås den 14 februari efter ett gediget förberelsearbete. Detta tack vare flera eldsjälar som varit medlemmar i närliggande föreningar och med hjälp av förbundsstyrelsens ledamöter Birgitta Hedin (ordf i Sörmland) och Anders Nyström (ordf Örebro län). En interimstyrelse utsågs fram till föreningens årsmötelängre fram i mars.

OBS! Du som bor i Västmanlands län och är medlem i någon annan glaukomförening kommer automatiskt att överföras till föreningen i Västmanland. Önskar du vara kvar i nuvarande förening får du mejla detta till Glaukomförbundet info@glaukomforbundet.se  eller ringa till telefonsvararen 070-291 56 66. Uppge ditt namn, adress och telefonnummer och förening.

28 februari 17:00-19:30
Årsmöte i Göteborg