Föreningsaktuellt

Glaukomföreningen i Göteborg byter namn till

Glaukomföreningen Väst

På årsstämman den 8 mars beslöt vi att byta namn från Glaukomföreningen i Göteborg till Glaukomföreningen Väst.

Bakgrund
När föreningen bildades 1978 var det den första glaukomföreningen i Sverige. Då var nästan alla nedlemmar från Göteborg med omnejd. Nu omfattar förenigen hela Västra Götalands län och Göteborg står bara för omkring hälften av medlemmarna. Vi har tre intressegrupper i Västra Götaland. Det känns nu naturligt att byta namn.

Organisations- och plusgironumren samt kontakttelefon är oförändrade.
E-postadressen byts nu till: vast@glaukomforbundet.se

För Glaukomföreningen Väst
Roland Strömbäck, vice ordförande